Click to listen highlighted text!

Το Κόμικ που ταξιδεύει στο διάστημα και μεταδίδει αξίες

Κόμικ Κριτική
Μια εμπεριστατωμένη γνώμη για το παιδικό βιβλίο:
Clue Story – Κόμικ
Ένα Φαταστικό Ταξίδι στο Διάστημα
Clue Story Κόμικ για παιδιά

Γράφει η Ψυχοθεραπεύτρια, Οικογενειακή Θεραπεύτρια και Κοινωνική Λειτουργός, Μαρία Μαραγκοπούλου:

bookΠρόκειται για ένα ιδιαίτερο παιδικό ανάγνωσμα. 
Ένα βιβλίο που γράφτηκε για να ταξιδεύει…

Να ταξιδεύει ανάμεσα σε πλανήτες, άστρα, δορυφόρους και κομήτες στο διάστημα και ταυτόχρονα να επισκέπτεται πολύτιμες έννοιες και αξίες. Την αποδοχή της διαφορετικότητας, την καταπολέμηση των φόβων μας, την αξία και την δύναμη της συνεργασίας, την μαγεία της φαντασίας, την δύναμη της αγάπης, της φιλίας και της εμπιστοσύνης …

Αυτό το βιβλίο μπορεί να σας δώσει την ευκαιρία να μοιραστείτε με τα παιδιά σας, να τα ακούσετε, να τα γνωρίσετε περισσότερο και να τα βοηθήσετε να καταλάβουν πως:

arrow 1) Μπορούν να βγουν κερδισμένα αν μάθουν να αποδέχονται την διαφορετικότητα του άλλου, χωρίς κριτική.

Η δυνατότητα να μπορώ να αποδέχομαι τον άλλο που διαφέρει από μένα, προϋποθέτει ότι αποδέχομαι τον εαυτό μου και τις διαφορετικές πλευρές μου. Παράλληλα έχω κατακτήσει μια  προσωπική ασφάλεια η οποία με κάνει να νιώθω ότι δεν απειλούμαι από τον άλλο.

Αποδέχομαι το διαφορετικό δεν σημαίνει κατ’ ανάγκην ότι συμφωνώ μαζί του. Συνειδητοποιώ ότι ο άλλος έχει την ελευθερία να είναι όπως επιθυμεί, εφόσον δεν με βλάπτει. Στο κομμάτι αυτό γίνεται έμμεση αναφορά στην μετανάστευση, στον πολεμικό πρόσφυγα μέσα από τον νεαρό ήρωα  “ΟΝ”. Το πλάσμα αυτό έρχεται σε έναν άλλο πλανήτη λόγω του κινδύνου που υπάρχει στον δικό του. Η δυσκολία αποδοχής από τα άλλα παιδιά του προσφυγόπουλου ή του διαφορετικού παιδιού με τα γυαλιά, τα σπυράκια, με κάποια σωματική ή συμπεριφορική ή πολιτισμική διαφορετικότητα, δεν είναι η εξαίρεση. Συχνά  τα παιδιά αυτά δέχονται κοροϊδευτικά – υποτιμητικά – υβριστικά – επιθετικά σχόλια και πληγώνονται.

Στην ιστορία ο πρωταγωνιστής επιλέγει. Επιλέγει να βοηθήσει και έτσι γεύεται την φιλία και το μαγικό ταξίδι  προς την σωτηρία του κόσμου και προς την δημιουργία της σχέσης. Άρα δίνεται ένα μήνυμα άρσης του εκφοβισμού (anti–bullying) και ισότητας. Το να βοηθήσω τον άλλο να “πάρει πίσω τα φτερά του”, δίνει και σε μένα μεγαλύτερη ελευθερία να εξελιχθώ, να προχωρήσω, να διαφοροποιηθώ, να συνδεθώ… Να αποκτήσω ή να δυναμώσω τα δικά μου φτερά!

arrow 2) Αξίζει κανείς να αντιμετωπίζει τους φόβους του με θάρρος.

Ο βασικός ήρωάς μας, ο Ερμής, φοβάται το σκοτάδι. Αποφασίζει να βοηθήσει τον εαυτό του να προχωρήσει πέρα από αυτό. Οι γονείς είναι σημαντικό να μην φορτώνουμε με φόβους τα παιδιά μας. Αν για παράδειγμα στην προσπάθεια μου να προστατέψω το παιδί μου του μιλώ συνεχώς για τους κινδύνους (“μην πέσεις, μη χτυπήσεις, μη χαθείς, μην σε κοροϊδέψουν, μη πονέσεις…”), κινδυνεύω να το κάνω ένα φοβισμένο και ανεσταλμένο άτομο, που χάνει το θάρρος του και στοιχειώνεται με απαγορεύσεις και φοβίες. Η ισορροπία απέναντι στην ασφάλεια και την ικανότητα να μου προσφέρω τις συνθήκες να ζήσω την περιπέτεια, είναι ένα ζητούμενο που έρχεται σε όλες τις φάσεις ακόμα και της ενήλικης ζωή μας.

arrow 3) Η σύνδεση λογικής (μυαλού) και συναισθήματος,  μας τροφοδοτεί με την δυνατότητα να καταλαβαίνουμε τι νιώθει η καρδιά μας, χωρίς να χάνουμε την κριτική μας ικανότητα. 

Αν ακούω μόνο την καρδία μου, χάνω την σοφία που η λογική μου προσφέρει. Αν ακούω μόνο το μυαλό μου, παγώνω συναισθηματικά και ζω επιφανειακά, καταναλωτικά, διεκπεραιωτικά προκειμένου να μην πληγωθώ. Στην πραγματικότητα δεν ζω ουσιαστικά. Παράλληλα, στο κόμικ επισημαίνεται  ότι ο αγώνας για δύναμη, χωρίς την καλλιέργεια της σκέψης και της αγάπης οδηγεί επίσης σε “πάγωμα”. Είναι μια δύναμη χωρίς έλεος, όπου νεκρώνει τη φαντασία και την δημιουργικότητα. Στο δεύτερο μέρος του κόμικ γίνεται και ένα συμβολικό πέρασμα από τον ρεαλισμό (με τους πραγματικούς πλανήτες), στην φαντασία (στους συμβολικούς πλανήτες της δύναμης, του μυαλού και της αγάπης)

arrow 4) Είναι σπουδαίο το “μαζί” – η σχέση που δεν δημιουργείται από πίεση ή υποχρέωση, αλλά από επιθυμία. 

Είναι σημαντικό να ενδιαφέρομαι για το πραγματικό καλό του άλλου, μετακινούμενος και κοιτώντας και πέρα από τον εαυτό μου και το προσωπικό μου όφελος.  Η αγάπη, η ελπίδα, ο αλτρουισμός και η φιλία ως συναισθήματα , αλλά και καλλιεργημένες αξίες. Αξίες που πηγάζουν μέσα από την οικογένεια και το σχολείο και δίνουν στα παιδιά ένα ισχυρό σημείο εκκίνησης για την ζωή.

arrow 5) Η γνώση μπορεί να κατακτηθεί μέσα από πρωτότυπες και ενδιαφέρουσες διαδρομές.

Η γνώση μπορεί να βιωθεί σαν ένα ταξίδι (όπως η πληροφορίες που δίνονται μέσα από το κόμικ για τους πλανήτες, τους δορυφόρους, τους κομήτες, το διάστημα κλπ). Όχι ως κάτι αποστειρωμένο, νεκρό και ανούσιο. Η σύγχρονη πραγματικότητα όπου η ‘’ηλεκτρονική οθόνη’’ χρησιμοποιείται ως baby sitter, είναι επικίνδυνη για την εξέλιξη των παιδιών μας. Η παροχή ερεθισμάτων μέσα από βιβλία, παραμύθια, παιχνίδι, συζήτηση προσφέρει ουσιαστικά στην ομαλή ανάπτυξη και την υγιή ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη των παιδιών μας.

Η άσκηση του μυαλού, η ανάπτυξη της ευρηματικότητας και της φαντασίας, η προσωπική ασφάλεια και ο αγώνας για μια ουσιαστική ζωή και για αυθεντικές σχέσεις, έρχονται στο προσκήνιο και μας καλούν να μιλήσουμε  με τα παιδιά μας… Με κάθε ευκαιρία, με κάθε ερέθισμα. Μέσα από το διαφορετικό αυτό κόμικ, μέσα από τις εικόνες, ας έρθουμε κοντά στα παιδιά μας, ας έρθουμε κοντά στον εαυτό μας και στο παιδί που όλοι έχουμε κάπου φυλαγμένο μέσα μας.

” Καλό μας ταξίδι! “

Μοιραστείτε το:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Click to listen highlighted text!